Affischerna sattes upp... (+ integration)

Idag kl. 10.00 var det dags för startskottet för affischeringen. Jag, Allan, Lena och Guilherme åkte runt i norra delen av Solna kommun och satte upp våra vackra plakat. Moderaterna blev tydligen väldigt sura för att vi snodde deras favoritplats i Bergshamras tub-station, hehe... Vi tjuvstartade faktiskt för att hinna före moderaterna, men de får acceptera att vi alliansbröder och -systrar delar på de bästa platserna.
En annan kul grej var att Marita Ulvskog var i Bergshamra och jag passade på att gå förbi framför näsan på henne med en av våra kd-affischer. Jag log mitt charmigaste leende mot Marita, men hon såg faktiskt väldigt butter ut.

En liten reflektion kring Masoud Kamalis integrationsutredning, där det föreslås att man ska särbehandla människor efter vilken adress de bor på. Vore det inte bättre med en speciell antidiskrimineringsdomstol (alt. en antidiskrimineringsavdelning inom Arbetsdomstolen), där invandrare som känner sig diskriminerade av arbetsgivare kan få sina fall prövade?
Någon som har invändningar mot ett sånt förslag, eller som har en bättre idé (förutom Kamali, förstås)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback